Patarimai

Vežimėliai

Vežimėlis kūdikiui – svarbus pirkinys

Būsimi tėveliai, sužinoję džiugią naujieną apie šeimos pagausėjimą, pradeda žygius į parduotuves. Ir dažniausiai pirmuoju pirkiniu tampa vežimėlis kūdikiui.

Konstrukcijos

Praktiškos šeimos šiais laikais dairosi į vežimėlius, susidedančius iš kelių dalių. Kol kūdikis dar nesėdi, maždaug iki pusės metų, jis dažniausiai vežiojamas lopšyje. Kai jau išmoksta atsisėsti, lopšyje jo geriau nelaikyti, nes gali lengvai iškristi. Tad jau po pusmečio prireikia kitokios konstrukcijos vežimėlio.

Populiariausi vežimėliai tie, kurie vaikui tinka nuo gimimo iki kokių trejų metų. Universalūs paprastai būna dviejų ar trijų dalių. „Du viename“ – tai gulimoji dalis ir minkštas, išimamas lopšiukas, kuriame patogu neštis naujagimį į polikliniką ar į svečius. Vėliau vaikui vežioti naudojama per pusę sulenkiama gulimoji dalis, kuri tokiu būdu transformuojama į sportinį vežimėlį.

 „Trys viename“ – tai lopšys, sportinė ir automobilinė kėdutė. Visos dalys tvirtinamos ant tų pačių ratų, tad kol kūdikis nesėdi, sportinė dalis ramiai laukia savo eilės. Labai patogu, kai automobilinė kėdutė, kurioje galima mažylį ir vežiotis, ir migdyti, prisitvirtina ant ratų ir virsta vežimėliu – kūdikis gali net neprabusti, kai privažiavę kelionės tikslą tėvai jį su visa kėdute perkelia ant ratų.

Tačiau norint parduoti tokį universalų vežimėlį, tenka laukti, kol vaikutis užaugs, nors lopšys jau seniai nenaudojamas. Kai kurios mamos, taupydamos vietą namuose ar norėdamos, kad ratukai labai nenusidėvėtų, anksčiau pakeičia universalius vežimėlius į lengvesnius ir pigesnius sportinius, dar vadinamus „skėtukais“. Jie paprasčiau susilanksto, juos patogiau vežtis į keliones, tačiau dažniausiai neturi didelės erdvės, skirtos vaiko daiktams ar mamytės pirkiniams. Kaip ir patogių, didelių ratų.

Ratai

Visada prieš perkant verta išbandyti vežimėlio manevringumą – jį turi būti patogu stumti tiesiai ir apsukti laikant tik viena ranka. Lengviau valdomi vežimėliai, kurių ratukai sukiojasi.

Važiavimui turi įtakos ir ratų dydis – visada lengviau stumti vežimėlį, turintį didesnius ratus: ar tai būtų suplūktas sniegas, pajūrio smėlis ar miško takelis. Mažesni ratukai labiau pritaikyti miesto šaligatviams ir grįstiems parkų takeliams.

Dabar galima įsigyti vežimėlių su keturiais arba trimis ratais (vienu priekyje). Triračiai  - šiek tiek manevringesni ir lengvesni, tačiau ne taip stabiliai stovintys ant žemės ir gali lengviau apvirsti nuo kokio netyčinio išorinio stumtelėjimo.

Vieni tėveliai parduotuvėse dairosi vežimėlių su pripučiamais ratukais, kitiems labiau priimtini polipropileriniai. Pripučiami minkštesni, važiuojant kūdikis mažiau kratomas, tačiau su jais pats vežimėlis šiek tiek sunkesnis ir, dažniausiai, brangesnis. Polipropileriniai ratai – pakankamai minkšti, ne tokie sunkūs, kas itin svarbu dažnai vežimėlį kilnojančioms mamytėms.

Svoris ir dydis

Vežimėliai, skirti vienam vaikui, dažniausiai būna standartinių išmatavimų, tačiau visada verta pasitikrinti, ar tilpsite su juo, tarkime, į liftą. Būtų apmaudu gyvenant kokiame šeštame aukšte vežimėlį tampyti į viršų laiptais, jei įsigijote išskirtinį modelį, šiek platesnį nei lifto durys.

Iš anksto pasižiūrėkite ir kaip vežimėlis susilanksto: ar lengvai, ar kompaktiškai, kiek sudėtas užims vietos jūsų automobilio bagažinėje. Paprastesnėms kelionėms vaikui paaugus tėvai dažnai įsigyja „skėčio principu“ susilankstančius vežimėlius, kuriuos galima nešti viena ranka, tokius patogu vežti autobuse, pasiimti į tolimesnes keliones. Jie gerokai lengvesni – sveria iki 6 kg. Geresnių vežimėlių, skirtų kūdikiams, svoris paprastai būna 10-12 kg, norint galima rasti ir sveriantį 7 kg. Tokių nėra daug, jie pagaminti iš geros kokybės, lengvų medžiagų, jų ir kaina aukštesnė. Tarkim, tiek sveriantis amerikiečių firmos „Graco“ vežimėlis (su lopšiu ir sportine dalimi) kainuoja apie 1400 Lt.

Patogumai

Labai svarbus dalykas vežimėlyje – erdvė kūdikio daiktams susidėti, mielai „priglaudžianti“ ir mamytės pirkinius. Vieni vežimėliai jos gali visai neturėti, kituose „bagažinė“ pakankamai didelė, tačiau gali būti sunkiau prieinama. Ir tai nebūtinai susiję su kaina.

Nuo gamintojo priklauso, kokie papildomi aksesuarai parduodami kartu su vežimėliu. Kai kur į komplektaciją įtrauktas atskiras krepšys, kūdikio daiktams sudėti, kiti gamintojai juos parduoda atskirai arba visai neturi. Tačiau nesunkiai galima pritaikyti kitos firmos. Vežimėliai gali būti iškart parduodami su apdangalais nuo lietaus, uodų ar saulės. Brangesnės prekės kai kada turi įvairių komforto detalių: stalelį žaisliukui pasidėti, užvalkalą kojytėms, gaubtą nuo vėjo. Atskirai prie vežimėlio galim įsigyti ir papildomus ratukus su pagrindu, ant kurio gali stovėti vyresnis brolis ar sesė.

Patogu, kai galima reguliuoti rankenos aukštį pagal mamos ir tėčio ūgį, tačiau tokias turi ne visi gamintojai. Rankena turėtų būti liemens aukštyje ar vos vos žemiau, dauguma vežimėlių pritaikyti vidutinio ūgio moterims.

Didelis vežimėlio privalumas – galimybė sportinio vežimėlio sėdynę tvirtinti į abi puses.

Jei norite, kad vaikas jus matytų, atsukti į save, jei manote, kad jam smagiau tyrinėti besikeičiančią aplinką, sodinti atvirkščiai. Tai ypač patogu, jei stengiatės vaiką apsaugoti nuo akis spiginančios saulės. Taip pat svarbu, kad sėdimosios dalies atlošą galima būtų atlenkti į skirtingas padėtis – vienokią, kai vaikas smalsiai dairosi ir stebi pasaulį, kitokią, kai pavargęs užmiega.

Dar vienas patogus dalykas šeimoms, planuojančioms ne vieną kūdikį arba ketinančioms vežimėlį vėliau parduoti – nusiimančios medžiaginės dalys, kurias galima skalbti. Ar visos jos nusiima taip pat priklauso nuo gamintojo. 

Dizainas

šiuolaikiniai vežimėliai gaminami iš patvarių, lengvai skalbiamų, nekenksmingų vaikui audinių, atitinkančių Europos sąjungos standartus. Per vežimėlį dengiančią medžiagą turi nepraeiti nei šaltis, nei skersvėjis. Renkantis audinį verta atkreipti dėmesį, ar jis lengvai valomas.

Kaip pastebi interneto parduotuvės www.parduotuvevaikams.lt pardavimų vadybininkė Justina Ryliškytė, Lietuvoje tėveliai paprastai renkasi neutralių spalvų, klasikinio dizaino, pernelyg nemargintus vežimėlius. Viena vertus, klasika – visada madinga, mažesnis pavojus, kad vežimėlis „morališkai pasens“, antra – neutralios spalvos tinka ir berniukams, ir mergaitėms. „Jei vežimėlis geros firmos, jis atlaikys ne vieną ir ne du vaikus“, - įsitikinusi Justina.

Saugumas

Sportiniuose vežimėliuose, automobilinėse kėdutėse vaiko saugumui užtikrinti privalo būti prilaikantys diržai. Ekspertai rekomenduoja penkių taškų diržus, kurie segasi aplink juosmenį, tarp kojų ir per pečius. Sagtis turėtų lengvai atsisegti, tačiau būti patikima.

Visada reikėtų įsitikinti, ar stabiliai užsifiksuoja vežimėlio sudedamasis mechanizmas.

Europos gamintojai įtaiso papildomas apsaugas, kad vežimėlis nuo neatsargaus judesio pats nesusilankstytų.

Vežimėlio stabdžiai turi būti ne tik patikimi, bet ir lengvai valdomi. Pirkdami jau naudotą gaminį patikrinkite, ar nėra išlindusių kokių aštrių detalių, kad vaikas į jas netyčia nesusižeistų.

Kainos

Pasak J.Ryliškytės, jei perki pigų, prastos kokybės vežimėlį, nereikia tikėtis, kad vežimėlis už 100 Lt atlaikys dar tris vaikus. Kai kurie tėvai iškart apskaičiuoja, kad įsigiję brangesnę prekę vėliau nesunkiai ją parduos, o su kokybišku vežimėliu auginti kūdikį bus kur kas maloniau.

Kainos, aišku, labai įvairios. Galima nusipirkti naują universalų „trys viename“ vežimėlį už kokius 500-600 Lt, yra ir klasikinių lopšinių, kainuojančių 2 tūkst. Lt. Naujų vežimėlių kūdikiams kainų ribos – maždaug nuo 400 iki 3 tūkst. Lt. Viskas priklauso nuo gamintojo, kokybės, komplektacijos. Jei pirksite iš „antrų rankų“, galite nemažai sutaupyti – kai kurie universalius vežimėlius parduoda ir už 60, ir už 100 Lt. Gausesnės komplektacijos, aišku, kainuoja daugiau, tačiau jei vežimėlis buvo mažai naudotas arba juo važinėta tik šaligatviais, verta jo paieškoti tarp skelbimų.

Populiariausios vaikiškų vežimėlių firmos – „Maxi-Cosi“, „Emaljunga“, „Graco“, „Hauck“, „Tako“.


Įvertink patarimą?
Tavo komentaras

=

Parašykite savo nuomonę